Vyjádření ke kauze Numen

12. ledna 2010 v 12:24 | MH
Přátelé, stručná reakce na nastalou situaci v několika bodech.


1. Review-verzi Numena (ani žádnou jinou hru získanou za účelem recenzování) jsem nikdy nikde nešířil a odmítl jsem veškeré takové žádosti. Obojí je lehce prokazatelné.

2. Herní média, kam jsem psal (Gamestar, Tiscali Games, EG), nemají s věcí nic do činění. Nekontrolovali mé aktivity ve volném čase, pouze poskytovali prostor k publikování mnou napsaných článků.

3. Na znění mé recenze Numenu se nic nemění a stojím si za ní jako za každou jinou. Můj názor na kvalitu hry není jedinečný, podobné se objevují od uživatelů v diskuzích či kupříkladu v recenzích od kolegů. Nemám potřebu bít hru kvůli její protipirátské ochraně. Absurdní.


4. Účet na warforum.cz je založený skutečně mnou. Nevyužíval jsem jej sám. Cinemaxem uvedený seznam uploadů je částečně zavádějící. Např. kvůli tomu, že se v něm objevují stovky abandonware titulů. Nebo že šlo o reuploady, tj. pouze zkopírování již dříve šířeného někým jiným. Pokud bych měl najít analogii, dav zde lynčuje někoho, kdo hodil zapálenou sirku do hořícího lesa, nikoliv toho, kdo zapálil les.


5. Svých volnočasových činností na warforum.cz zpětně lituji a omlouvám se všem, kterých se dotkly. Právě provádím plošné smazání všech dat, včetně mého milovaného adventurního abandonwaru. Zároveň přestávám s recenzováním her.


6. Jsem pirátem? Hry si kupuji, používám legální nebo free software (linux, alternativní programy zdarma...) a nic jiného u mě doma nikdo nenajde. Právem nevěříte, přiložím tedy několik fotek části svojí sbírky. (Omlouvám se za nepořádek, nečekal jsem návštěvu.)



7. Kdo je bez viny, nechť hodí kamenem - milerád ránu přijmu a klidně i na hlavu si toho popela nasypu ještě další kýbl.
 

30 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

Zobrazit vše (149)
Zobrazit starší komentáře

101 Rolf Rolf | 14. ledna 2010 v 11:30 | Reagovat

[99]: Stacilo jeste min. Nekrast.

102 ... ... | 14. ledna 2010 v 11:33 | Reagovat

[79]: Zdravím. Teď jsem si přečetl tvůj příspěvek a musím tě opravit v několika věcech (neber to špatně, jen to chci vysvětlit). Fyzická osoba jako taková není ze zákona povina skladovat, uschovávat nebo ěnco podobného doklady o koupi toho či onoho, to je pouze povina osoba, která podniká. Takže pokud ke mě přijdou a já budu mít instalační cd a štítek od sw, jsem v pohodě a pokud jej nemám (ale sw je origo, žádný crack, patch, atd) musí mi oni dokázat, že jsem jej ukradl (viz výše, nejsem povinen uchovávat doklady o koupi). Ano máš pravdu, není nic těžkého si lístek nebo fakturu schovat, ale to už je na každém zvlášť. Teď k tomu prodeji sw někomu dalšímu, je sice hezké, že budeš mít fakturu u sebe, na pc orig sw, ale štítek a inst. cd bude mít někdo jiný. Máš doklad o tom, že sis jej koupil, čili jsi v tomto v pohodě, ale dopustil si se jiného činu a to prodání legálního sw dalšímu člověku. Jestli mě má paměť neklame (je to dlouho, co sem byl na MS pokecu) tak na to, aby si mohl prodat SW dále, musíš mít podepsaný souhlas výrobce (u SW přepokládejme MS) a také písemné doložení o tom, že si tento sw prodal tomu a tomu + jeho vyjádření (kupce). Nejsem si jist, jestli je to opravdu pro fyzickou osobu nebo jen podnikatele, firmy atd.

K ostatním, Vaše komentáře jsou hezké, linčující a podobně. Docela by mě však zajímalo, kolik z Vás o sobě může říct že si hru,sw, film, muziku nebo něco jiného koupili a nikdy nestáhli ... Vsadím se, že by to byl tak jeden ze sta ...

103 Sonny Sonny | 14. ledna 2010 v 11:35 | Reagovat

[100]: tebe snad taky omlouvá jen věk,pane záhadný.
Co to máš za klávesnici bez háčků a čárek

104 Sranda Sranda | 14. ledna 2010 v 11:53 | Reagovat

Ach jo to jsou komentáře.
THX udělal prostě pár kravin a pěkně si zavařil. Proč se proboha registruje na Warforum pod nikem ,který používá při práci. Kopírování odkazů totální hloupost. Přece jen je to podporování pirátů. Ano jeho omluvy jsou trochu mimo mísu ale proč ty urážky?
Vy snad znáte někoho kdo si nikdy nestáhl nebo nepřepálil hru ? Já tedy ne.
Já si taky občas něco stáhnu ale posledních pár let si hry a soft kupuju a nemám stím problém. Ale občas si něco stáhnu abych vyzkoušel zda mě to bude bavit. Ovšem některé ochrany mě přímo nutí si hru Cracknout jinak jsem pruzen neustále ověřováním a podobnými nesmysly.

105 Jarda B. Jarda B. | 14. ledna 2010 v 12:53 | Reagovat

[104]: No jo, jasne, sice mam doma tak petkrat tolik originalek, co on (soude dle dodanych fotografii), ale ano, taky si sem tam neco stahnu. Hru, film, serial. ALE! Stahnu, zkouknu, kdyz se mi to fakt libi, tak si to koupim, ale VZDYCKY se u toho citim aspon trochu trapne a NIKDY by me nenapadlo takove veci nekam nahravat "pro verejnost". To, plus jeho profese herniho recenzenta, je to, co jeho konani dotahlo daleko pres caru.

106 Lumirel Lumirel | 14. ledna 2010 v 12:55 | Reagovat

Taky nechápu reakce, které tady jsou. Každý může udělat takovou blbost... Ale porovnávat s vraždou nebo s fašisty? Musíte si dělat srandu nebo vaše IQ nepřesahuje ani 90ku.

Já osobně se warezu nezastávám a pirátství nepodporuji, ale lidi dělají kraviny a věřte, že se jim to v životě vrátí, ale číst tady ty občas doopravdy nechutné komentáře, tak to je doopravdy síla. Věřím, že mnoho z nich napsali různí vývojáři, to je možné.. ale neřikejte mi, že vy všichni, co tady na THXe tolik nedáváte máte absolutně veškeré věci originální.. tím myslím komplet SW, včetně hudebních CD, filmů na DVD etc. (i když držení posledních 2 zmíněných u nás neni nelegální)

Pro THX: Doufám, že se vyvarujete podobných věcí do budoucna, a že budete mít úspěchy v jiných směrech.

107 Kubulus Kubulus | 14. ledna 2010 v 12:57 | Reagovat

[93]: Koukám že idiot se najde všude.

108 Sonny Sonny | 14. ledna 2010 v 12:57 | Reagovat

[105]: Už nepiš  :)

109 Sonny Sonny | 14. ledna 2010 v 13:02 | Reagovat

[107]: Tak proto si tady,aha

110 Jarda B. Jarda B. | 14. ledna 2010 v 13:09 | Reagovat

Sonny, smrdis, jdi se umejt...

111 Sonny Sonny | 14. ledna 2010 v 13:16 | Reagovat

[110]: dobrý
fakt už nepíš!!hele

112 Sonny Sonny | 14. ledna 2010 v 13:16 | Reagovat

Máte štěstí  že mám odpolední, jinak nijak nebráním THX ale vaše poslední komentáře jsou k smíchu,stáhnu,s kouknu a koupím, nebo si zahraju a koupím, kravina.
Stejně to budete a hrajete až do konce, to samí s filmem, taky se nebudu dívat do půlky a pak si to půjdu koupit. Od toho tady jsou stránky s ukázkami.

113 Sonny Sonny | 14. ledna 2010 v 13:22 | Reagovat

Mimochodem komentuji to co napsal JARDA.B
Který se u toho vždy cítí trapně,a taky se mu to musí fakt líbit jinak si to nekoupí.
To by mě zajímalo co se mu v poslední době líbilo že si to koupil.

114 Jarda B. Jarda B. | 14. ledna 2010 v 13:31 | Reagovat

Posledni bylo myslim Dragon Age. A ne, zbytecne to tahas do extremu: vetsinu veci, co si stahnu, si pak NEkoupim. Ono zas tak moc nestahuju. Kdyz stahnu, zahraju. Kdyz bavi FAKT HODNE, koupim, protoze se cejtim trapne. Jinak se citim trapne spis za autory a kupovat si blbost jenom proto, ze jsem si to predtim uz stahnul, fakt ne. Ale beztak je to hypoteticka otazka, na film si radeji zajdu do kina (tam platim, nelezu svetlikem) a hry hraju nejvic MMO, ktery jsou bud free, nebo je platit musim. Jenze o tohle tady stejne nejde. Kdyz to tam THX nebude nahravat, tak si to nebudu stahovat. Mam doma STOVKY originalek a 99% z nich jsou ruzne vyprodeje, akce, slevy, "platinum edice" a tak dale. Krome toho Dragon Age nemam doma myslim zadnou hru (mimo free) z lonskeho / letosniho roku. A mam co hrat tak do roku 2030.

115 Foss!l Foss!l | E-mail | 14. ledna 2010 v 13:33 | Reagovat

Jak to tak čtu, myslím, že se zde projevuje typická vlastnost Čechů - do postřeleného zvířete se trefuje lépe, není již pravda? Nebo mi chcete namluvit, že všichni "rejpalové" jsou bez viny? Že nikdy nic z warezu nestáhli? A pokud jo, tak hned druhý den si šli hru koupit/objednat? Když jste potřebovali film na večer, že jste okamžitě vyrazili do půjčovny? Pokaždé, když jdu do obchodu, který prodává PC komponenty, hry apod.; vidím hry dva tři roky staré za plné ceny. Kdyby je všichni kupovali, jak tady svatosvatě přísahají, byly by tam? Nebo navštěvuji špatné obchody?
Jen se podívejte na statistiky prodejů her/filmů/komixů v ČR... Stále ještě patříme mezi země, ve kterých pirátství kvete. Což je svým způsobem dáno i jejich cenou, která bývá mnohdy neúměrná kvalitě. Nechci se THX nijak zastávat, na svém postu udělal chybu, která se neodpouští a myslím, že za ní už zaplatil dost. Nemožnost publikovat své články mimo vlastní blog je samo o sobě trestem. A ti z vás, kteří hromadně hrozí žalobou se nad sebou laskavě zamyslete...

116 XStrike XStrike | 14. ledna 2010 v 13:46 | Reagovat

[19]: Kdyby jste si uvědomili, co to obnáší být vývojářem ? Musíte vystudovat vysokou na úrovni matfyzu (informatiku) pak přijdete do firmy, 3 roky děláte na hře a doufáte, že se bude líbit... Pak ale přijde někdo kdo jí během 10 minut uploaduje na net a vás za měsíc propustí, protože se hra prostě neprodala... A pirát si vesele hraje a šíří jí dál a vy si jdete zase na úřad práce. Fakt se zamyslete !!!

117 XStrike XStrike | 14. ledna 2010 v 13:50 | Reagovat

[114]: Souhlasim s Tebou... Dneska není problém si kupovat hry sice starší než rok ale přesto za pár euro viz steam a jejich slevový akce... Třeba teď na vánoce jsem si tam koupil 3 hry (GTA IV, Day of Defeat 2 a Unreal Turnament 3) a vyšlo mě to na necelých 400,- !

118 Tomáš Tomáš | 14. ledna 2010 v 14:01 | Reagovat

Ja sa zamyslím. V prípade malej českej firmy máš dozaista takmer stopercentnú pravdu, ale...
Vývojár vo veľkej nadnárodnej firme zamestnaný sa snaží vytvoriť čo najlepšiu hru pretože ho to baví. No a potom príde hovädo vydavateľ, povie to a to tam nedávajte pretože to nieje cool, to a to tam dajte pretože to cool je, cenu nastaví neprimerane vysoko /viď posledný datadisk MW2/, napchá do produktu všetky zhovadilé ochrany čo len existujú, prinúti uživateľa byť v spojení pupočnou šňúrou ku internetu, dĺžku hry skráti na minimum, pošle darčekové balenia do redakcií herných webov a časopisov a potom všetkom chce, aby si si hru kúpil a ešte mu poďakoval.
Už sa mi stalo niekoľkokrát, že som si zahral demo, hru som kúpil a nakoniec sa z toho vyklubalo sklamanie a vyhodené peniaze, ale tie už mi samozrejme nikto nevráti.

Áno, keď mi niekto povie do očí, že som Ko.ot tak ho môžem ignorovať, ale tiež mu to môžem vrátiť.
Fakt se zamyslete!!!!

119 Tomáš Tomáš | 14. ledna 2010 v 14:08 | Reagovat

Proste nechápem, ako niekto kto sa správa ako prasa môže chcieť aby sa s ním jednalo ako s kráľom.

To je ako Crytek. Urobia sic tecnicky hru na výši, ale krátku a nudnú a potom sa čudujú, že to nikto nekupuje, a ako inak nadávajú na pirátov. Kurva lidi nejsou zase tak blbí, jak si lidi z PR marketingu a Ti vepři s doutníkem u huby myslí.
Najviac hier sa predá naozaj kvalitných /napr. AssasinsCreed2/ alebo neskutočne blbých, ale s milionovou reklamou./MW2/

120 XStrike XStrike | 14. ledna 2010 v 14:10 | Reagovat

No to je věc druhá, ale od toho jsou právě recenze,velmi důležité jsou právě ty, co dali nejméně bodů (nejmenší pravděpodobnost ovlívnění ze strany vydavatele hry).

121 Blaze Blaze | 14. ledna 2010 v 14:35 | Reagovat

Ono samo o sebe pirátstvo sa proste zastaviť nedá. (tým NIKOHO neospravedlňujem)
Ale pripadá mi to jak kruh(podobne jak pri otázke čo bolo skôr, či sliepka alebo vajce), jedna strana argumentuje, že z toho nemajú peniaze, lebo im to pirátia, a piráti sa zas obraňujú tým, že sú tie hry drahé a tak ich nekupujú.
Obe strany majú svojím spôsobom pravdu, ale keďže nikto neurobí kompromis, bude sa ,,bojovať" ďalej.
A inak, NIKTO z nás, čo si ASPOŇ RAZ ZAPIRÁTIL(a je jedno či si to potom kúpil) nemá právo sa k tomuto vyjadrovať.
Inak, ak by piráti uploaderi neboli, tak nemáte kde ,,testovať" hry, to znamená, že by ste si hru kúpili na ostro, a keď by vás nebavila, tak by ste už asi ďalšiu od nich nekupovali a súdili by ste podľa jednej, to by znamenalo približne rovnakú, ak nie horšiu situáciu.

P.S. ÁNO SOM PIRÁT, NELEGÁLNE SOM SI STIAHOL HUDBU, FILM, HRY atd.
Spokojní?

122 Tomáš Tomáš | 14. ledna 2010 v 14:59 | Reagovat

Dodám že keby neexistoval warez, tak nestojí dnes PC hra cca 1100 korún, ale stohí 2000, ak nie viac.

123 Kubulus Kubulus | 14. ledna 2010 v 15:37 | Reagovat

Tahle diskuze už ztrácí svůj význam. Vnikli jsem nechápaví ignorant jako Sonny a začalo se řešit, jestli náhodou "pirástství" není správné. Není, ať už je důvod k ní jakýkoliv.

124 XStrike XStrike | 14. ledna 2010 v 17:59 | Reagovat

No hele thx-1138 doufam, že se to obejde bez nějakých větších potíží. Aby na tebe nedejbože poslali BSA :( No držim ti palce ;)

125 Sadam Sadam | 14. ledna 2010 v 20:02 | Reagovat

Pointa je hlavně v tom, že člověk, který píše recenze na hry, dostane se ke hrám přímo od vydavatele v předstihu a přitom ty hry pak warezí, tak to už je fakt moc. Rozdíl je hry nelegálně stahovat a hrát (a pak raději držet hubu a neobhajovat své konání, nedej bože nadávat na vývojáře/vydavatele). Rozdíl je hry si koupit a pak je uploadovat (i když je to odsouzeníhodné). Ale PODSTATNÝ ROZDÍL je být herní novinář (byť jen externí) a zneužívat své postavení k šíření her. Takový člověk musí mít jistou zodpovědnost a soudnost, a pokud dojde k takto fatálnímu selhání, zaslouží si patřičný trest ...
Tímto nechci odsuzovat pirátství, ale také chci upozornit na to, že vývojáři her to nedělají jenom pro radost, a musí být i něčím živy ;) zvláště pak ti čeští.. Být cinemaxem, vyseru se na vydávání her v tuzemsku v české verzi, a expanduju rovnou do světa s verzí anglickou .. Se pak budem všichni divit, až budou vydávat hry pouze velké herní molochy jako EA, Ubisoft atd ... a až budeme hrát MW10 (Modern Warfare 10) a budeme nadávat, kde jsou jiné hry a proč furt hrajeme podesáty to stejný a nevychází něco zajímavějšího !!! Tyto nezávislá studia jsou pro zdravý herní průmysl potřeba, a pokud se bude stále pirátit, tak bude menších studií ubývat a můžeme hrát pak už jedno velké (konzoloidní) hovno (na stý způsob v nové grafice ...)
Jinak zajímavý názor má též tlamiczka - http://www.tlamiczka.com/2010/01/kauza-numen-smutny-cirkus.html

peace for all
fuckTHX

126 Tomáš Tomáš | 14. ledna 2010 v 20:28 | Reagovat

[125]: Prečítaj si môj príspevok hore.
K veci, hra ak je zlá, tak sa nepredá, ak je dobrá tak sa predá, toť vše!!! Jednoduché ako facka.
Darmo sa budú vývojári rozčulovať ako už vyššie spomínaný Crytek, na veci to nič nemení.
Najväčšie svine sú ale vždy vydavatelia. Tí aj inak kvalitnú prácu vývojárov za ktorú si samozrejme patričnú odmenu zaslúžia tak znehodnotia, že človek môže len dúfať že pod kopou toho otravného balastu sa skrýva niečo kvalitné. A vieš ako je to, mačku vo vreci? ...

Ku Tlamiczke no coment, je to kráva.
Ta každého kto jej nieje proti srsti označí za rasistu, fašistu a podobnými zvratkami. Dievča by malo radšej ísť dojiť mlieko.

127 Jirka Kocman Jirka Kocman | 14. ledna 2010 v 21:31 | Reagovat

tohle jsou ale věci movité, software není věc movitá. Originál placka nic neznamená, je to nosič, který člověku nedává právo software na něm užívat. To právo užívat mu dává licence a za tu se u komerčního SW platí. Klidně můžu mít vypálenou placku (pokud mi licence výslovně nezakáže udělat si kopii), pokud mám ale doklad o koupi není problém, stejně tak digitální distribuce, kde žádná placka neexistuje, existuje pouze doklad o zaplacení...

128 Jiří Kocman Jiří Kocman | 14. ledna 2010 v 21:35 | Reagovat

[87]:
Když si něco stáhnete, tak pirát nejste, za předpokladu že nestahujete software, kde vám jeho autor nebo vykonavatel jeho autorských práv nedal svolení, nebo stahujete film či muziku před uvedením do kin/prodeje. Nemíchejte audiovizuální díla se software a přetěte si zákony.

129 Jirka Kocman Jirka Kocman | 14. ledna 2010 v 21:47 | Reagovat

[116]: já bych z toho příspěvku vypustil tu první podmínku - vysokou školu opravdu nepotřebujete. Sám se živím informatikou na úrovni databázového specialisty, z části architekta, analytika a ve finále nemám ani maturitu. V tomto oboru jde primárně o znalosti úzce specializované problematiky (u her třeba programování UI, 3D modelování....). K čemu je člověk který má sice 10 diplomů a je studna polemizující nad tisíci algorytmy, ale neumí to převést do praxe. Upřímně občas když vidím některé dotazy současných studentů, kteří hledají hotové zadání svých školních úkolů... jaký materiál může taková škola generovat...

130 Jirka Kocman Jirka Kocman | 14. ledna 2010 v 21:49 | Reagovat

[117]: ta slevová akce byla super. Chtěl jsem si koupit krabici Dawn of War universum, na xzone za 900. Na steamu za 260, zbytek peněz padl na Mass Effect, GTA4, Mirrors Edge, prvního Stalkera, Max Payne 1+2 a Defense Grid.. no a v přepočtu mě asi ještě 15 korun zbylo :)

131 Jirka Kocman Jirka Kocman | 14. ledna 2010 v 21:54 | Reagovat

[118]: on se snaží protože ho to za A. baví, za B. mu to vydělá na chleba. Ano, vydavatel/investor má své představy a kecá do toho - konec konců, jsou to jeho prachy - vývojář se přece podvolit může a může jít dělat něco jiného jinam... Když se podvolí, dostane své peníze... nehledě na prodejnost hry.
Ale to že se hra bude pirátit a nevydělá kolik si investor představuje, pak zváží zda do toho půjde i příště, takže sice za danou hru vývojář peníze dostane, ale pak přijde o práci, protože investor který prodělá gatě už příště investije do něčeho naprosto jiného.

132 Jirka Kocman Jirka Kocman | 14. ledna 2010 v 22:01 | Reagovat

[122]: Já si to nemyslím. Kdyby nebylo pirátství, tak ceny mohly naopak klesnout. Vydavatelé by mezi sebou bojovali snižováním cen o zákazníky - vzhledem k daleko vyšší rentabilitě by mohli jít v rámci boje s konkurencí níž než nyní.

133 vo...... vo...... | 14. ledna 2010 v 22:10 | Reagovat

nevim co si o tom mám myslet, ale máš mou podporu... klidně ať si mě zbytek osazenstva co tu je ukamenuje, ale já stojim s tebou.... a bonusweb je banda čůráků..

134 Tomáš Tomáš | 14. ledna 2010 v 22:35 | Reagovat

Pane Kocmane, neeeprešvečil sem Vás, aaaaani Vy ste mne nepresvedčilllll:D/To ku tým vydavateľom/.

Ku tým cenám, myslím že sa jedná o značný omyl. Realita je taká, že takmer nikde nefunguje "voľný trh" pre spotrebiteľa tak ako by mal.
Kartelové dohody sú všade. Hra by nestála 1000, ale 2000, no a konkurencia by bola asi taká, že plus mínus stokorún hore dole. A to si ako výhru pre zákazníka nepredstavujem.
Funguje to tak všade. Takže bohužial nie, samofunkčný trh je jeden veľký nezmysel, ktorý nemá šancu  na realizáciu.
Za A existujú dohody, za B monopoli absolútne likvidujú konkurenciu.

135 Tomáš Tomáš | 15. ledna 2010 v 2:56 | Reagovat

inemax oficiálně potvrdil, že nenašel nic o šíření review-verze hry Numen recenzentem, čímž definitivně vyvrátil lži Bonuswebu (dosud neopravené); popřel motiv pomsty za nelichotivou recenzi Numena (průměrné hodnocení 57%, ne kolem 70%), ale k pátrání po jeho identitě přiznal souvislost s "neslýchaným aktivním přístupem recenzenta ve fóru na homepage, kde polemizoval o kvalitě hry s jejími fanoušky".

136 Megakreten Megakreten | 15. ledna 2010 v 12:24 | Reagovat

Tvrdíte, že recenzentská verze nemá ochranu, zatímco plná hra ano? Potom tedy je zajímavé, jak se dostala hra bez ochrany na jeden velmi známý ruský "rapidový" server: http://epidem.ru/155082-numen-contest-of-heroes-2009cz.html#comment

137 Megakreten Megakreten | 15. ledna 2010 v 12:40 | Reagovat

K diskusi o tom, jak warez zvedá cenu her...
Buďte rádi, že tu je warez, protože ten je přirozenou konkurencí pro vydavatele, kteří tak musí snižovat cenu natolik, aby přišli jenom o co nejméně zákazníků - protože ti, co kupují originální hry, se dělí do podskupin a vedle skupiny rigidní tu jsou i "nerozhodní" kalkulátoři, kteří by za řekněme 1000 ještě byli ochotni hru koupit, za 1500 by považovali za lepší jít na warez.
A řekl bych, že takových bude většina - nikdo totiž není čistý warezák ani uživatel pouze legálního softu, liší se jenom mírou. A příznivá cena má ty 50%:50% váhavce strnout na legální stranu. Ovšem v okamžiku, kdy by temná strana zmizela... neměli by se 50%:50% kam obrátit - mohli by buď odejít anebo solit peníze. A protože mnozí z nich by si svoji oblíbenou hru nechtěli odpustit, solili by - i vyšší ceny, které by dříve neakceptovali.
Je to jednoduché. A argumenty nižšími zisky... Zkušenost ukazuje, že on měl ten Marx pravdu a že kapitalisté jsou skutečně nenažraní. Kdo vydělal jeden rok 100 ml., zdá se mu stejný výdělek následující rok jako žebračenka... Nejsem žádný marxista, ale když nějaký parazitický (žádné hodnoty nevytvářející) investor či akcionář dostane menší dividendy, bude mi to naprosto jedno, možná budu i rád.

138 Megakreten Megakreten | 15. ledna 2010 v 12:43 | Reagovat

Drobná oprava:
Řekl bych, že tu je malá skupina rigidních "pouze warezáků a pouze legálů", drtivá většina se ale bude pohybovat kdesi mezi v blíže neurčitelném poměru - těch 50%:50% berte jenom jako symbol, ne přesné matematické vyjádřejí.

139 Tomáš Tomáš | 15. ledna 2010 v 13:12 | Reagovat

Na to, že si megakretén s Tebou megasúhlasím:D

140 wexeq wexeq | 15. ledna 2010 v 20:44 | Reagovat

Pomocí své inteligence můžete dostat svou zemi na pozici nejchytřejší v Evropě. Stačí jen vyplnit IQ TEST na adrese http://cz.iq-test.eu/#11043 a pak si i něco přivydělat propagací tohoto testu.

141 Petr Petr | 15. ledna 2010 v 21:25 | Reagovat

Tohle je zamotaný kruh.
Potrestáním člověka co uploaduje a šíří hry nebo cokoliv jiného se nic nezmění.
Tak ho nějak potrestají, dají mu například peněžitý trest jako náhradu škody, na kterou s největší pravděpodobností ani mít nebude a stejně to k ničemu nepovede.
Jeden upload se šíří jako lavina, jako pomalu nezastavitelná sopečná láva.
K tomuto se musí přistupovat jinak.
Trestat by se podle mne měli lidé, kteří to tam prokazatelně vložili jako první (tj. někde tu hru ukradli, co já vim, krade se ze skladů, apod...).
A nebo nějak blokovat warez fora, ale tohle taky asi k ničemu nevede, protože se objeví další a další...
Nevim je to složitá problematika.

142 mich mich | Web | 16. ledna 2010 v 14:59 | Reagovat

tjn

143 mich mich | Web | 16. ledna 2010 v 19:31 | Reagovat

tjn:)

144 warforan warforan | 16. ledna 2010 v 22:38 | Reagovat

[78]: jj presne ja ted musim zhanet WH: Mar of Chaos :D:D:D a jinak WwWarez 4you 4ever

145 kuba kuba | 16. ledna 2010 v 23:19 | Reagovat

no pro THX obdivuju a doufam ze se z toho vylizes s co nejmendima ztratama (i kdy z k cemu ti tohle prohlaseni je ze?)

jinak me osobne warez pomohl abych načel spoustu kvalitních her a pak si je i koupil (ne vsechny samozrejme) + beru ho jako dodatek k recenzím (názory lidí jako já se hodí)

pro vyvojáře bych chtel říct asi toto: uvědomuju si že tratíte warezem, ovšem neprodávala by se hra lépe kdyby byl dodělán třeba kvalitní MP a jesi je na tomto trhu už přrcpáno tak udělaat něco originálního (vím je to těžké a vím, že bych to neudělal ,ale ''bez peněz do hospody nelez'' že? :) viz. horní příspěvky)

PS: debata warezáků a mirků dušínů tu bude stále, proto se nebudu vyjadřovat (ukončí ji tak max. hodně radikální řešení)

146 Strejda Rasic Strejda Rasic | 18. ledna 2010 v 12:12 | Reagovat

[137]: Je vidět, že máš ekonomické minimum máš, ale na zkoušku z ekonomie by to nestačilo na kvalitní ekonomické fakultě=)

Tím,že se warezují hry vzniká největší škoda těm poctivím truhlíkům, které tráví stovky hodin tím,že hry vymýšlí, programují, distribuují apod... Z čeho se oni chudáci nají, kdo jim dá práci=peníze až zkrachují? Dříve se výrobci bránili pirátství tím, že hry byly s ochranou, teď od toho upouští, protože ví, že ochrana opět poškodí pouze poctivého hráče (viz paranoa lidí z EA a jejich pekelných ochran, opatření na omezený počet instalací apod)

Dnes již část zakoupených her funguje no-cd nemusíš zadávat licenční kódy a pod. A ceny her? Kdy sis naposledy koupil originálku? Koupil by jsi si v roce 2000 AAA titul pod 1000 kč, asi těžko? Jsou kvalitní hry například od Ubisoftu za krásných 899. Počkáš pár msíců, cena jde dolů, počkáš rok a koupíš ji za 299kč, přijde ti to jako hodně peněz? To mín, než co dáš za jídlo na víkend.

Jinak bych chtěl podpořit autora blogu, že měl odvahu se k celé věci přiznat, omluvit a učinit kroky k nápravě!
Doufám, že na PC hry nezanevřeš a že budeš kupovat už jen originálky. (i když třebas s nějakým tím měsíčním zpožděním, kdy cena maličko sleze)

Smekám, myslím, že by se od tebe měli učit čeští politici, a možná i jiní aktéři "kauzy numen"...

147 n3xt n3xt | 23. ledna 2010 v 18:15 | Reagovat

GraVe povedal: ""šlo o reuploady, tj. pouze zkopírování již dříve šířeného někým jiným" - stejné porušení autorského práva jako ten co to tam nahrál. Můžeš mít tunu originálních kopií softwaru všeho druhu a přesto můžeš být pirát. Znám spoustu lidí co maj 70-80 originálek a 2x tolik her pálených.
Nejlepe bude když nebudeš házet sirky do zapáleného lesa a pudeš se udat na policii."
-čiže, ak si vyložím zákon po svojom, tak Vy ste vlastne spolupáchateľ. Alebo ináč, aký je rozdieľ medzi:
a)jeden uploadne a druhý "iba" kopíruje jeho linky
b)medzi "majiteľom" nelegálneho softu a tým, kto o takom človeku vie a neudá ho správnym orgánom?
Odpoveď ste si sám napísali :)

Sinner povedal: ..."aby ti dementni vyvojari pochcipali hlady, pac si nic jineho, natozpak snad uspech, za svou praci nezaslouzi."...
-pekné chlape, pekné! A čo by ste asi uploadovali a čo hrali, keby vývojári "pochcipali"? Uvedomujete si vôbec, koľko s tým majú vývojári roboty?

Jirka Kocman povedal: ..."k legálnosti SW nutné doložit nabývací doklad (fakturu, účtenku apod."...
-toto nieje pravda. Zopár vätších firiem, s ktorými spolupracujem, sú ochotní skontrolovať originálne CD/DVD, bez nutnosti vlastniť kúpny doklad, zaslaním na ich pobočku. Pre niektoré som vytvoril program pre možnosť kontroly online.
-ale tiež, uvediem príklad: Pán XY si kúpi hru "ALPHA" v predajni "Hry&Soft", doklad dá na miesto, kde nieje vlkosť, svetlo, atd... Firma Hry&Soft sa neudrží na trhu a zanikne. Ubehnú 4 roky a po firme Hry&Soft už niet stôp, ani finančných dokladov. Na pána XY príde namiatková kontrola BSA a doklady o kúpi k hre ALPHA neuzná, nakoľko nejestvuje nijaká firma s takým názvom, ani v databázi(v spolupráci s finančným úradom) niet číslo shodné s číslom kúpneho dokladu. Okrem zabratých počítačov ide pán XY do predbežnej vyšetrovacej väzby, kde sa zisťujú podrobnosti o nadobudnutom software.
--tak takto by to fungovalo, ak by sa kontrolovalo iba podľa dokladu o kúpi.

rt povedal: "Tak třeba já mam všechny doklady ke všem programům a hrám :) Je to sice důsledek toho, že všechny házím na hromadu do šuplíku a byl jsem línej je protřídit, ale to je vedlejši ;)"
-to je pekné. A koľko z týchto dokladov je čitateľných aj dnes? Ak ten správny samozrejme viete nájsť a teda doložiť.

werwolf povedal: ..."Zminene veci chapu  jako dusevni vlastnictvi, ktere by melo patrit vsem"...
-viete Vy vôbec, čo je "dusevni vlastnictvi"? Ako asi tak môže moje "dusevni vlastnictvi" patriť Vám? Ak niekto napíše program, hru, widget, je to duševné vlastníctvo jeho a iba jeho a to až dovtedy, kým nepredá práva na tento software. Vy ako bežný užívateľ nemôžete mať jeho duševné vlastníctvo, len kópiu software.

werwolf povedal: ..."Producenti o zadny zisk neprijdou, protoze je blbost tvrdit, jak casto tvrdi, ze kdyby si to lidi nestahli, tak by si tu hru, film, hudbu koupili. Kdyz na to proste nemam, tak si to koupit nemuzu. Rozdil je jen v tom, jestli si tu hru zahraju nebo ne."...
-presne; keď na to nemám, nekúpim si to a teda nezahrám. Producent o nič nepríde. Ale ak sa naozaj chcem zahrať, nemám na to a stiahnem si to, producenti prídu presne o tie peniaze, ktoré by som zaplatil za hru, ktorú toľko túžim hrať. "Rozdil je jen v tom, jestli si tu hru zahraju nebo ne."

MegaDuck povedal: ..."Jako kdyz je neco ukrast snadne (jako v pripade SW, tak je to vlastne spravne a muze se to)"...
-aha, a nebýva vo Vašom okolí nejaký vrah?

Jirka Kocman povedal: "tohle jsou ale věci movité, software není věc movitá. Originál placka nic neznamená, je to nosič, který člověku nedává právo software na něm užívat. To právo užívat mu dává licence a za tu se u komerčního SW platí. Klidně můžu mít vypálenou placku (pokud mi licence výslovně nezakáže udělat si kopii), pokud mám ale doklad o koupi není problém, stejně tak digitální distribuce, kde žádná placka neexistuje, existuje pouze doklad o zaplacení..."
-nie tak docela; CD/DVD, ako aj digitálna verzia má CRC číslo, ako každý súbor vnútri takejto distribúcie, a toto číslo pri kontrole musí byť shodné s číslom originálnej verzie vývojára daného software.

Pirátstvo je aj v prípade akokoľvek malého mp3 alebo iného súboru, ripnutého z originálneho nosiča a distribuovaného akýkoľvek spôsobom BEZ POVOLENIA vlastníka registrácie.

148 KimboSlice KimboSlice | 7. března 2010 v 11:07 | Reagovat

Ak by nebol warez, síce by polovica ľudí hry nepoznala, a vývojári a pod. by nadávali, prečo nemajú prachy, ale rozmýšľali ste aj nad "upload" servermi?
Prišli by o 90% svojich služieb.
To znamená, že v tomto prípade, neexistuje rozhodnutie, ktoré by niekomu neuškodilo.

149 ace ace | 24. května 2010 v 13:03 | Reagovat

len by som sa rad vyjadril aj za recenzentov a tento clovek je naozaj hanbou (ostudou) tohto povolania, nakolko robi nie len zle meno, ale vdaka nemu uz aj tak casto zle podmienky voci nam od publisherov (nie vzdy samozrejme) budu este horsie. teraz nielen, ze poklesla doveryhodnost recenzentov v ociach publisherov, ale aj citatelov. mam jeidne statsie, ze pisem pre jeden z najvacsich webov v nasom regione, ale viem aka je situacia mensich webzinov a po tomto sa jedine zhorsi - na tieto weby pride ako posledne, pripadne na ne nedojde vobec, pripadne dostanu casovo obmedzene verzie, alebo aj stare review kody cele zabugovane a podobne

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články